מעקב הריון פרטי

עיקרי הדברים במבט אחד: לחצו על תוכן העניינים.

הבטחת הריון בטוח ובריא

הריון הוא זמן של התרגשות ושמחה לאשה ולבני הזוג, ולמשפחה המורחבת. עם זאת, נוספים גם דאגה ולחצים חדשים. מעקב הריון חיוני להריון בטוח ובריא, וכולל בדיקות סדירות, בדיקות דם, בדיקות סקר גנטי וסקירות לעובר, במועדים המתאימים. נדון בחשיבותו של מעקב הריון פרטי ונענה על שאלות נפוצות לגבי התהליך.

מהו מעקב הריון פרטי?

מעקב הריון פרטי כולל בדיקות סדירות עם רופא מומחה, בזמינות המתאימה לאשה ההרה/לזוג.   זה נקרא "פרטי" כי זה נעשה בדרך כלל על ידי רופא/ספק שירותי בריאות מחוץ למערכת הבריאות הציבורית. מעקב הריון פרטי מאפשר לאימהות לעתיד יותר שליטה על הטיפול בהן, על תדירות וזמינות הביקורים והיקף הבדיקות שתקבלנה. 

 

מדוע חשוב מעקב הריון פרטי?

מעקב הריון פרטי מאפשר לאימהות לעתיד זמינות טובה של המעקב והטיפול, תשומת לב אישית גדולה יותר, הדרכה לגבי תזונה, פעילות גופנית וניהול אורח חיים בריא, ומענה לשאלות הרבות שעולות בתקופת ההריון. מעקב כזה נותן להן אפשרות למעורבות רבה יותר בתהליך כולו ובקבלת ההחלטות הקשורות בהריון. הסיכוי לזהות חריגות או סיכונים פוטנציאליים גדול יותר, ויכול להקטין סבירות לסיבוכים.

 

מעקב הריון בסיכון

מעקב הריון פרטי חשוב לא רק להריונות רגילים, אלא גם להריונות בסיכון גבוה. הסיכון בהריון יכול לנבוע ממצבים רפואיים קיימים, מהעבר המיילדותי, ניתוחים קיסריים קודמים, לידות מוקדמות, צירים מוקדמים, קיצור צוואר רחם, הריון מרובה עוברים, רעלת הריון , יל"ד או סכרת הריון , ועוד…

מעקב הריון פרטי יכול להועיל לאשה ההרה באפשרו תשומת לב רבה יותר וטיפול מותאם אישית, ע"י איש מקצוע המנוסה בתחום, ויכול להציע בדיקות אולטרה סאונד תכופות יותר או מעמיקות יותר, והפנייה לייעוץ עם מומחים מתאימים, עפ"י המקרה.

מהם היתרונות של מעקב הריון תאומים פרטי?

הריונות תאומים דורשים מעקב נוסף ותכוף יותר, כדי להבטיח את הבריאות והבטיחות של האם והעוברים שבבטנה. שני התינוקות. מעקב כזה יכול לתת לאימהות לעתיד תשומת לב רבה יותר, מותאמת לצרכיה ולצרכי ההריון.

  • בדיקות אולטרסאונד תכופות יותר, למעקב אחר הגדילה וההתפתחות של שני העוברים.
  • בדיקות תכופות יותר למעקב אחר בריאותה ורווחתה של האם.
  • גישה ליועצים ומומחים בניהול הריונות בסיכון גבוה וסיבוכי הריון.
  • גישה לבדיקות נוספות, כגון בדיקות טרום לידתיות לא פולשניות (NIPT) ופולשניות, בדיקות אולטרה סאונד מכוונות, ועוד…

אילו בדיקות מומלצות במסגרת מעקב הריון פרטי?

מעקב הריון פרטי כולל בדרך כלל סדרה של בדיקות וסריקות למעקב אחר בריאות האם והעוברים  לאורך כל ההריון. כמה מהבדיקות והסריקות הנפוצות ביותר כוללות:    

  • בדיקת אולטרה סאונד בשליש הראשון בהריון לקביעת גיל ההריון וסוג ההריון, לפי שקי ההריון, מיקומם ברחם וכוריוניסיטי.                           
  •  בדיקות דם להערכת בריאות האם ולגילוי סיבוכים אפשריים, כגון סכרת הריון, רעלת הריון, סיכון ללידה מוקדמת, ועוד….     
  • ליווי בבדיקות טרום לידתי לא פולשניות (NIPT) או פולשניות, לשלילת הפרעות כרומוזומליות.            
    הכוונה לבדיקות אקו לב עוברי להערכת בריאות הלב של העוברים.                               
  • מדידת אורך צוואר הרחם ומצב תעלת הצוואר, להערכת הסיכון ללידה מוקדמת. 
  • בדיקות וסריקות נוספות, בהתאם לגורמי הסיכון האישיים של האם ולהיסטוריה הרפואית, מעבר לניתן במעקב במערכת הציבורית.

 

לסיכום

לסיכום, מעקב הריון חשוב ומהותי בהבטחת הריון בטוח ובריאות טובה של האשה ההרה. מעקב הריון פרטי יכול להוסיף טיפול אישי ותשומת לב פרטנית ולאפשר זיהוי וניהול מוקדם של סיבוכים פוטנציאליים. הריון תאומים, המוגדר מלכתחילה כהריון בסיכון, מצריך מעקב נוסף, תשומת לב מיוחדת, ובדיקות תכופות יותר, על מנת להבטיח את בריאות האם והעוברים.

ד״ר אלי דריזין מציע למטופלותיו טיפול מקצועי, יחס אישי וליווי צמוד עם מכשור מתקדם.

ד״ר אלי דריזין - רופא נשים

ד״ר אלי דריזין​
מומחה במיילדות וגינקולוגיה עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה.

ד״ר אלי דריזין - רופא נשים

ד״ר אלי דריזין

מעקב הריון פרטי

אל תפספסי עוד מאמרים מעניינים…

Facebook
Twitter
LinkedIn
מעקב הריון פרטי

הבטחת הריון בטוח ובריא הריון הוא זמן של התרגשות ושמחה לאשה ולבני הזוג, ולמשפחה המורחבת. עם זאת, נוספים גם דאגה ולחצים חדשים. מעקב הריון חיוני להריון בטוח ובריא, וכולל בדיקות סדירות, בדיקות דם, בדיקות סקר גנטי וסקירות לעובר, במועדים המתאימים. נדון בחשיבותו של מעקב הריון פרטי ונענה על שאלות נפוצות

קרא עוד »
בדיקות סקר גנטי

נתמקד בבדיקת סקר גנטית, סקר גנטי מורחב וביתרונות של בדיקות גנטיות לזוגות המתכננים הריון. מהי בדיקת סקר גנטית? בדיקת סקר גנטית היא בדיקת דם המוצעת לאשה או לבני הזוג, רצוי לפני הריון מתוכנן, ונועדה לזהות נשאים של מחלה גנטית. נשא הוא אדם הנושא מוטציה גנטית ספציפית, האחראית למחלה תורשתית, אך

קרא עוד »
סקירת מערכות פרטית

הריון היא תקופה מרגשת, אך כרוכה בחששות ודאגות לבריאות האם ולבריאות העובר. בדיקות אולטרה סאונד הן כיום כלי בסיסי וחיוני במעקבי הריון. סקירת מערכות – בדיקת אולטרה סאונד להערכת תקינות המערכות השונות בעובר – חשובה ביותר. נדון בסוגים השונים של סקירות מערכות, ביתרונות ובמגבלות שלהן. מהי סקירת מערכות? סקירת מערכות

קרא עוד »
לקוחות ממליצים
5/5
medreviews_articles
דילוג לתוכן